Saturday, April 12, 2008

Urusan ke Melbourne

Rasanya banyak sangat lagi process yang belum dibuat, kena pergi bengkel Research Method 5 hari, kena pergi BTN 14 hari, kena buat medical check up, kena renew passport, kena cari tempat nak duduk di Melbourne dan macam-macam lagi.. Memang tak sempat betul, dengan kerja hakiki, mana nak marking budak2 punya kerja, test, assignments, lepas tu ada 5 orang pelajar Islamic Banking tahun akhir yang buat project paper kena present sebelum final. Kesian betul dgn 5 orang students yang aku supervice, nak jumpa aku punya susah.. sorry yer..

Itu belum lagi students DLSA, carry mark budak-budak ni kena submit pada office Law dan Business sebelum exam... adoii. poning eden!

Itu belum lagi kertas kerja yang dah janji nak present dalam ASLI di Singapore, pastu paper mengenai Islamic education untuk Lampeter UK.. alhamdulillah yang ke Singapore ASLI dah dihantar, kertas kerja aku tak power pun tapi dalam proses belajar kira ok jer kot..

Yang ASLI ada dua paper: boleh lawati http://law.nus.edu.sg/asli/conference/asli_conf2008/index.htm

Sexual Harassment- Aku dengan Puan Rozita, Dah dihantar di bawah Law School, yang tu Ita akan pergi present.
Failure to provide Maintenance- Aku hantar dan Boss dah sign setuju.. Alhamdulillah..

Semalam Bos panggil untuk discuss mengenai paper ke Lemperter tu, aku dah conteng2 dan ubah suai mana-mana patut.. Malam tadi aku emel abstract ke sana bersama CV kami tiga orang iaitu:
My respected Boss as the presenter
Myself
Siti Khadijah

Pagi ini, dah dapat balasan dari Pengarah Program di Lemperter kata absract diterima dan surat offer telah diemelkan. Cepat betul..
Untuk mengetahui perkembangan seminar tersebut, boleh lawati http://www.lamp.ac.uk/mysalam/

Malam tadi aku hantar emel ke Registra Melbourne U, inform aku tak dapat lagi offer letter dari sana, dan buat rayuan boleh tak Melbourne U terima result IELTS aku Band 6.5 tu, so aku takyah resit sekali lagi. If not, melayang RM550 lagi, dengan masa yang sangat suntuk, aku kena study semula cara jawab IELTS dan sebagainya.. Tetapi depa belum reply lagi...

Tindakan seterusnya adalah:

1- Malam ni 12hb April aku balik kampung sekejap, visit my parents naik Fireflyz . Aku bawak balik air yasin dari kelas Ustaz Harun. Balik ini sekaligus dgn nak uruskan terjemahan surat nikah di Jabatan Agama Kota Bharu ke dalam Bahasa Inggeris- itu rupanya antara keperluan untuk bawa keluarga ke Melbourne. Tanpa benda tu visa tak lepas.. Esok balik sini naik Airasia..

2- Isnin - Rabu 14-16hb April pulak kena attend Bengkel OBE sekali lagi, wajib!

3-Khamis 17 hb- ada presentation 5 orang pelajar yang aku supervice.. Depa perlu present hasil kajian..

4- Sabtu 19hb- AGM Persatuan Peguam, aku jadi Exco Penerbitan dan ICT- kena siapkan penerangan Multimedia semasa AGM dan juga pastikan Buletin 3 tahun 2007 disebarkan. Alhamdulillah selepas berpenat lelah, buletin PGSM sangat cantik aku siapkan dengan bantuan Eva...

5-Isnin - Khamis 21-26 hb April, kena attend Bengkel Research Methodology di ILQAM, UiTM, wajib.

6- 2 minggu awal dalam bulan Mei, kena attend BTN di Rembau..

6- 20hb Mei - 24 Mei- aku ke Singapore untu present paper di ASLI..

Ya Allah, bagilah aku selalu sihat dan bertenaga supaya semua perkara dapat disempurnakan dengan baik..amin