Tuesday, January 10, 2012

Perjalanan..

Berlalunya 2011..

Masa berlalu sepantas kerlipan mata. Pejam dan celik silih berganti dan hari demi hari ditinggal pergi. Tahun 2011 berakhir beberapa hari yang lepas. Ini bermakna Allah telah mengurniakan kami sekeluarga peluang dan rezeki yang besar bermukim sementara di bumi Melbourne. Genap sudah 3 tahun 2 bulan kami berada di sini. Bermula 28 Nov 2008 sehingga 28 Nov 2011 adalah 3 tahun cukup.

Cepatnya masa berlalu..
Subhanallah..
Semoga ada kebaikan yang kami cekup dan juga semoga ada kebaikan yang kami berikan sementara kami berada di sini. Melalui sebuah kehidupan di tanah orang, belajar mengenali budaya dan bahasa serta mengutip kebaikan dan manfaat.

Semoga ALlah redha..

Gambar-gambar sebelum berakhirnya tahun 2011..


Aisyah, Muaz dan Najah di hadapan Sekolah Kingsbury tempat Aisyah bersekolah selama 3 tahun..

Bersama-sama Mr Tyas, guru kelas Aisyah dan Muaz. She wrote a letter to Mr Tyas, 'Mr T, you are the best teacher I ever had. You're the first teacher and the last teacher  for me in Australia..'
Maknanya masa Aisyah sampai belum umur 7 tahun, dia masuk kelas Prep dalam 1 bulan, masa tu Mr T jadi guru kelas dia. Bila Aisyah masuk Grade 4, Mr T juga guru kelas dia..so the first and the last...


Ini masa hari train cuti.. 25 Dec 2011, kita orang naik train free 3 keluarga dari Reservoir ke Fitzroy Garden, Sally dan Kak Che Nor.. makan-makan dan balik semua ke rumah.. hehe.. sekadar  bawak budak2 jalan-jalan.. tapi letihnya on the back, train rosak.. lama ler jadi perjalanan kita..

Aisyah dan Najah di Fitzroy garden..

Aisyah di hadapan rumah, pada 23 Dec 2011...


Bye bye  2011..

Semoga ALlah membuka jalan dan pintu rezeki dan memberi kami smeua petunjuk dalam melalui hari-hari mendatang di tahun 2012..

Semoga ALlah redha..