Friday, January 6, 2012

Kesihatan

Kurang Sihat..

Saya berada dalam tiga perkhabaran yang tidak menggembirakan.
Saya berdoa agar Allah sudi mendengar doa saya dan mengabulkan hasrat dan harapan saya.

1- Adik saya yang sangat dikasihi, Idi, dirawat di hospital ampang kerana denggi.
'ya Allah, tolonglah selamatkan dan sembuhkan adik saya.. ya ALlah, berilah keampunan kepada adik saya Idi dan sembohkanlah dia ya ALlah.. '
Air mata saya berlinang mengenangkan saya jauh di sini tidak dapat berjumpa dengannya.

2- Makcik saya, adik kepada ibu saya yangs aya panggil Makcik Dah senang sakit kuat di kampong. Saya tidak dapat melawatnya. Sekali lagi air mata saya mengalir laju. Ya Allah, berilah kesihatan dan kebaikan kepada Makcik Dah. Ampunkanlah dosa dia dan tetapkanlah yang terbaik di sisiMu.. Ya ALlah..

3-Saya sendiri bukanlah kuat mana. Saya balik dari Klinik pagi tadi, berjumpa doktor dan mendapat keputusan pemeriksaan darah yang saya jalankan. Kolesterol saya tinggi melepas tahap kesihatan sepatutnya. Vitamin D untuk tulang juga sangat jauh rendah dari kesihatan yang sepatutnya. Saya boleh dapat osteoporosis jika keadaan tidak diubah dan berubah. Tekanan darah saya juga rendah. Bulan lepas, kiraan bahagian bawah adalah X/50, sangat rendah dan saya selalu rasa nak pitam. Tiga hari ni saya mengalami yang sama.. kali ini naik sedikit dari sebelumnya. Saya sekarang X/70. Saya dikehendaki memberi penekanan lebih kepada kesihatan diri saya. Insya ALlah.. semoga Allah mudahkan saya..

Dalam masa yang sama, saya sangat rindukan anak saya Aisyah..
Aisyah...
Umi miss sangat Aisyah..