Sunday, July 10, 2011

Tetamu

Tetamu Malaysia..

Boss saya iaitu Dr Rahimi dan isteri Kak Husniyati sekarang berada di Melbourne. Mereka ada conference 5 hari dan duduk di rumah kami di sini. Saya jemput mereka di airport malam tadi jam 8pm dan pagi tadi saya bawak mereka berjalan-jalan.

jam 11pgi, kita orang ke Savers, beli baju sejuk dan jaket, seluar panjang dll..
Banyak jugak pilihan hati Ustaz dan Kak Tie ni.. habis AUD100 .. hehe..

Lepas tu saya bawa mereka round-round La Trobe Universiti tempat saya belajar dulu.
Drive keliling Universiti dan saya tunjukkan surau La Trobe dan bangunan Law School yang saya belajar dulu. [La Trobe yang cantik adalah pengalaman yang sangat berharga untuk saya. Jika saya tidak menghadapi masalah dengan Dr Kerry di La Trobe, sudah tentu saya tidak akan mendapat peluang berhargal berada di bawah Prof Tim dan Prof Abdullah.. Maha Besar Allah atas ketentuanNya.]

Lepas tu kami ke rumah Hana ambik Aisyah yang baru balik dari sleepover di rumah Fiera 2hari (Jumaat sampai Ahad).

Lepas tu kami semua ke Library Mill Park, ambik buku yang kami order nak pinjam. Aisyah pun pinjam buku dan tunjukkan pada Ustaz dan Acik Tie macamana kat sini punya advance library awam dia.. senang sangat.. alangkah jika ia dapat dilaksanakan di Malaysia.

Kita dapat pinjam 30 buah buku sekali gus, kalau buku berada di library lain, kita boleh order suruh bawak ke library yang kita nak, then kita boleh datang library main komputer game, main Wii dan lain-lain..

Then pinjam buku pun budak2 senang buat sendiri..
lalu jer atas mesin dia, semua selesai..



Aisyah tengah tunjuk pada tetamu kami bagaimana dia pinjam buku kat sini..

Ini depan Library... sebelah kiri adalah pintu masuk..

Inilah Boss saya yang dihormati, Prof Madya Dr Rahimi dan isterinya Puan Husniyati
(Lecturer Business School UiTM)

Lepas solat zuhur, saya bawa ustaz dan kak Tie ke rumah Sham di lalor. Sham buat jamuan birthday Iman anak perepuannya. Ramai yang datang dan semua meraikan ustaz dan wifenya..
Aisyah saya tinggalkan sleepover rumah Sham Iman pulak, ramai-ramai pakat tidur kat situ. Esok jam 7pm baru saya gi ambik Aisyah lepas balik dari University Melbourne.

Lepas solat maghrib, jam 6.30pm kami semua ke rumah Nazura pulak, kawan lecturer Business. Zura call Kak Hada, Mizah dan Sherry dan keluarga masing... riuh betul kami bersembang-sembang, berbincang macam-macam ddi samping meraikan Kak Tie dan Ustaz. Kaum lelaki di ruang tamu bersembang macam-macam dan kaum ibu pulak dimeja dapur, bersembang macam-macam jugak..

sekarang jam 10.30 mlam baru balik dari rumah Zura..

Esok mereka akan menghadiri conference di Melbourne Convention Centre selama 5 hari (isnin ke Jumaat).