Saturday, June 18, 2011

Sifir Melayu..

Karipap...

Saya baca lagi buku 'Kisah2 Ceria' Dr Ghafar ni...
terjumpa joke ini, kelakar sungguh..
sakit perut saya ketawa... hehehe...


Dlm satu kelas, cikgu math tengah ajar sifir kat budak darjah 3.
'Jika sebiji karipap harganya 40 sen. Berapa harga untuk 3 biji?'
'RM 1 Cikgu'. jawab anak muridnya dengan yakin.
'Salah tu'..tegur cikgu dengan penuh kasih sayang..
'Mungkin Amir tak paham soalan saya.. dengar betul-betul ya..cikgu ulang soalan.
Kalau sebiji karipap harganya 40 sen, berapakah harganya untuk 3 biji?'
Amir dengan tegas menjawab, 'RM1 cikgu'.
''Salah tu Amir.. macamna awak kira jadi RM 1..'

Amir menjawab dengan confidentnya..
'Tapi cikgu.. tiap-tiap pagi bila saya beli karipap kat warung berhampiran rumah saya, pakcik yang jual tu kata, 'Kueh sebiji 40 sen, tiga seringgit..'

_______
hehehe... math oo math..
moral of the joke... ajar anak kira mengira betul-betul ya.. :-)