Monday, June 20, 2011

Kerja

Kerja..

Saya sekarang bekerja sekeras yang terdaya.
Hampir 12-14 jam sehari saya berada di depan komputer, menulis ayat demi ayat..
dengan doa semoga ALlah izinkan saya siapkan dalam tempohnya. ..

Saya buat kerja di pejabat, sambung buat di rumah,
malam buat lagi, bangun solat subuh sambung lagi..
Alangkah berat perjuangan ini, namun saya akan tetap akan berusaha menamatkan larian ini..

Saya sudah deactivatekan facebook saya mulai hari Jumaat 17 Jun yang lepas. Saya rasa saya tak dapat kontrol dari membaca facebook dan membaca update orang lain. Saya juga rasa saya sukar untuk tidak memberi komen atas status kawan-kawan.. Kadang-kadang saya boleh jadi melalut dan banyak sangat joke ketika memberi comment kepada facebook kawan-kawan.. sehingga kadang-kadang saya rasa malu atas comment lucu yang saya tuliskan..Justeru, saya mengambil keputusan ini. Dengan rasminya saya sudah deactivatekan account facebook saya dan berazam akan mengactivatekan dia kembali hanya selepas saya berjaya menyerahkan tesis PhD ini kepada Universiti Melbourne..

Bila agaknya?? Tidak berapa lama lagi..
insya Allah.. ..

Saya menyerahkan diri kepada Allah yang Maha Kaya. Mohon bantuanNya dalam setiap laluan ini. Saya solat hajat setiap kali lepas solat wajib. Kecuali lepas solat subuh dan asar. Hajat saya yang amat banyak yang saya pohon agar Allah perkenankan..

Saya mohon Allah mudahkanlah perjalanan hidup saya, bagi saya dapat siapkan PhD ini, dapat kembali ke Malaysia dengan hati yang lapang kerana berjaya menyelesaikan perjuangan ini. Saya tidak mahu berjuang keparuh jalan. Saya mohon Allah bagi kesejahteraan pada kesihatan saya, suami saya, anak saya, ibu bapa saya dan keluarga saya semua. Saya mohon Allah selalu memimpin kami supaya teguh berada di atas jalan dakwah. Saya mohon agar Allah selalu memberkati rumah tangga kami sehingga ke syurga.. amin..

Saya mohon Allah mudahkan semua urusan hidup saya.
Dan saya sangat yakin pada janji Allah..

Faiza a'zamta fatawakal alaAllah..
Apabila kamu berazam, maka bertawakallah kepadaNya..

------------