Monday, January 11, 2010

Panasnya dan 6G

Ujian cuaca dan internet broadband..

Subhanallah... Panas nya hari ini. Tak tahu nak bayangkan..


Pagi saya tak pergi pejabat, duduk rumah dengan Aisyah.. buat kerja di meja study saya [yang penuh buku dan berserabut ni..]
Petang baru pergi pejabat.. Sebab saya nak pergi beli internet boradband yang baru..
Panasnya ya ALlah....Hari ini 43 degrees..
Saya rasa macam berada dalam oven dibakar sehingga kepala saya pening sangat..

Ia mengingatkan kita kepada kebesaran Allah..
Allah Maha berkuasa menjadikan apa sahaja yang DIA ingini..
Aisyah asyik mengomel..'Umi.. panas nyer.. tak tahannye.. Umi, tak larat ler..'
Kesian saya tengok Aisyah tapi apa nak kata..'Aisyah tahan yer.. we have to bear.. This is ujian Allah...'
Di dunia sangat panas, semoga Allah memberikan kita semua perlindungan di padang mahsyar nanti dari kepanasan yang tidak terperi.. amin

___________

Perkembangan negara saya tak dapat nak ikuti sangat kerana terpaksa berkira-kira tentang penggunaan internet. Sebabnya saya pakai 2G dengan AUD29 sebulan. Saya tak boleh nak bukak banyak sangat sebab takut kena caj mahal..

Malam ni saya sangat seronok.. Saya telah membeli AUD39 untuk 6G bermula hari ni.. Sekarang sambil saya tulis blog ini saya boleh buka Buletin TV3 dan boleh baca banyak blog dan websites untuk mengetahui apa terjadi di Malaysia.

Kisah gereja kena serang..
kisah demostrasi keputusan kalimah ALlah..
dan macam-macam lagi yang berlaku di dunia ini..

Tadi saya sign yang ada promosi contract 24 bulan. Selama 6 bulan saya hanya bayar AUD19.50 sahaja. Lepas bulan ketujuh baru kena bayar AUD39..
Alhamdulillah saya dapat AUD39 sebulan untuk 6G.