Sunday, January 31, 2010

Mornington Peninsula

Kebesaran Pencipta..

Ada yang risau bila baca blog saya seolah-olah saya sekarang berada dalam masalah besar yang tidak terungkai. Apakah saya sudah patah semangat, lemah longlai.. bahkan ada yang marah saya kenapa saya lembek sedangkan semua ustaz-ustaz dan tok guru-tok guru kita mengajar kita menjadi kuat.. bukannya mengalah pada ujian yang menimpa..

Saya kuat insya Allah..
Dan akan terus berusaha menjadi kuat..insya Allah..
________

Mornington Peninsula..

Masa hari Ahad ke Frankston 24 jan 2010, ada 6 keluarga berssama-sama kami...
Bergerak jam 10pg dan balik rumah jam 10.00 malam..
Punyaler letih tapi bagus..
Kita dapat melihat kebesaran ALlah, disamping dapat release sekejap...






Ada Maze bersimpang siur.. takut jugak kalau sesat sorang-sorang dalam rumput tinggi yang berpusing-pusing ni...
Sand castle di frankston Waterfront
Aisyah dan Hana dan Aiman buat sand castle sendiri...
Airnya sejuk sangat tapi bebusak ni macam allrite jer..

Sebelum pergi, berkumpul dulu dan baca doa sebelum bertolak..
Abah merenung air laut.... panas, silau dan berangin..

Kita berjaya mencari jalan pulang selepas masuk dalam Maze tu.. yeaaaa...

Frankston Waterfront.. Bridge ni kira macam landmark tempat ni..
Anak-anak keletihan tapi sangat gembira..
Siapakah dua orang ini?? mereka kabarnya nak jadi lifeguard masa anak-anak mandi di pantai..
Berbincang mencari jalan merujuk pada peta yang ada...

Umi dan Abah... Aisyah oo Aisyah.. Aisyah kat mana??

Alhamdulillah... kami berenti makan di Ashcombe.Yang dewasa solat jama' qasar diimamkan oleh ustaz Khairul, yang budak-budak pulak solat jama qasar jugak diimamkan oleh anak ustaz Khairul.. alhamdulillah..
Mandi-manda... saya seronok melihat Aisyah seronok..
Malamnya lepas sampai rumah jam 10.00 mlm, Aisyah meneruskan perjalanan hidupnya yang penuh keseronokan.. Aisyah dan Iman akan sleep over di rumah Hana pulak sampai hari Selasa 26 Jan pulak...