Sunday, July 27, 2008

Jokes v Teka Teki...

Aisyah sibuk dok main teka teki dengan Abah.. lepas dia dah dapat jawapan, sibuk pula dia tanya umi, macam-macam soalan teka teki... hehe.. ada yang umi tak leh jawab...
Apa teka teki Aisyah tu yer..Nak baca ni kena jiwa tenang dan kena joke.. kalo orang serius jangan baca...hehe..
____________

Teka teki 1

Umi, ada satu gua.. gua tu panjang sangat.. panjang sangat sampai kita tak leh kira panjang dia...
Apa nama gua tu?

Jawab Umi; Gua Musang..
Salah
Gua Senyum
Salah
Gua Hira'
Salah.. Gua hira' tu kecik ler umi
Ooo Umi tau.. jawabnya Gua Thur tempat Nabi dengan Abu Bakar dulu..
Salaaaahh.. Umi dah give up ker?
Okler.. Umi give up.. apa jawapan dia Aisyah..

Jawapannya adalah.. 'GUA TAK TAU....'
Hehehe.. kartun nya teka teki..


Teka teki 2

Umi, umi tahu tak ada satu lembaga tu.. dia ada satu kaki tapi ada tiga mata.. bila dia marah mata dia warna merah.. eii takut sangat.. semua orang diam jer takut.. Kadang-kadang dia baik, mata dia jadi hujau.. semua orang senyum jer sebab dia tak marah ler masa tu.. Kadang-kadang mata dia jadi kuning.. Apa tu Umi..

Ooo tu mata Incrediable Hulk..
Salah
Hantu
Salah
Orang Jahat
Salah..Umi dah give up tak?
Ok ler Umi give up.. asyik salah jer.. apa jawapannya?

Jawabnya jeng jeng jeng,....
Jawabnya.. Lampu isyarat.. Umi tengok bila dia warna mereah.. semua kereta berenti, takut.. Bila mata dia hijau, semua orang senyum terus jer jalan... kadang-kadang lampu tu jadi kuning.. Tu ler maknanya ada satu lembga tu, mata dia tiga.. bukannya hantu ler Umi.. Apaler Umi kata hantu..
Hehehe.. kelakarnya...