Tuesday, July 29, 2008

Aisyah Went to Petrosains KLCC

Saturday 26 July was the happiest day for my darling Aisyah...

Why? What happend to Aisyah....

Actually on that day, Aisyah and all of her friends from ISSA went to Petrosains at KLCC...
Two three days before the event, she could not hide her feeling, Aisyah kept telling Umi and Abah that she could not wait for the visit... sampai mimpi mimpi... hehe..

It was the first journey for her to go to KLCC with her friends. Gembira betol untuk bersama Teacher Nida, Teacher Zuraini, Teacher Fari, Ustaz Faizal and others ..

Ap yang Aisyah belajar kat sana yer...?

Ini cerita Aisyah.....

' Aisyah tengok wayang Dinasour, ada yang besar ada yang kecik.. Dinasour yang kecik comel sangat tapi dia dah hilang mak dia..Dia tak ikut mak dia, last-last hilang.. Dinasour yang besar, namanya Tirus nak makan dinasour yang kecik tu.. tapi akhirnya yang besar tu kalah sebab ada goncang2 kat bumi, lepas tu dia jatuh dalam bumi.. dah tu mati.. Dinasour yang kecik tu selamat, kawannya selamatkan dia.. sama baya dengan dia.. lepas tu dia dapat jumpa mak dia.. '

Alhamdulillah.. Sebenarnya Umi, cerita tu nak begitau kita kalau mak kita hilang, kita kena bersabar.. lepas tu kalau ada orang yang kita kenal tu sama baya macam kita, kita boleh mintak tolong dengan dia. Kalau dia tak dapat tolong kita, kita pergi mintak tolong dengan orang besar yang kita kenal.. kita pegi kat dia mintak tolong, kalau dia pun tak dapat tolong, kita kena berdoa pada Allah.. doa lah macam ni..'Ya Allah.. tolonglah jumpakan ibu aku. Aku tidak mahu keseorangan. Tolonglah jumpakan.. amin..'
( moral of the story tu not from Umi, but from her....hehe..)
Lepas tu Aisyah pakai spek mata hitam. Bila pakai spek mata tu, dinasour tu macam betul-betul dekat, nganga mulut dia nak makan kita.. kita rasa takut sangat.

Kat sana jugak Aisyah dah belajar macamana nak buat minyak..
Ada minyak hitam, ada tiga tempat.. yang kat atas tu minyaknya banyak.. Yang nombor dua, minyak dia sederhana sikit. Yang ketiga tu minyaknya sederhana.. Lepas tu, kita pergi main-main lah dulu, lepas tu datang balik tempat minyak tu.. sekarang yang atas dah turun sikit ke nombor dua.. lepas tu ke nombor tiga..Jadi yang nombor tiga dah banyak, Orang tu ambiklah minyak tu, masuk tempat lain, nak tengok cukup ke tak.. macam tu lah Umi..

Lepas tu Aisyah pergi tempat jual barang. Aisyah nak beli barang. Aisyah nak beli bola, kat dalam dia ada macam bintik2 cantik..key chain yang ada tulis nama Umi, Aisyah beli eraser yang pelik sikit ada tulis Petrosains. Pastu AIsyah beli eraser yang ketuk2, bila ketuk keluar lampu.. Itulah semua benda yang Aisyah nak beli. Tapi Kakak yang jual tu cakap harga dia RM27 tapi Aisyah cuma bawak RM15 saja.. Aisyah rasa sedih sebab tak cukup duit tapi takperlah, kalau ada rezeki lain kali, Aisyah pergi dengan Umi dengan Abah, Aisyah belilah benda yang Aisyah nak beli tu.. Aisyah boleh lah sabar....

Lepas tu Aisyah pegi makan kat A&W.. Ada Bear..best sangat..

Ituler pengalaman Aisyah.. Aisyah pergi jam 8.50 pagi dan balik rumah jam 4.30 petang..
Babai kawan-kawan.. (baca kena ikut gaya cakap ajuk Aisyah...hehe..)