Saturday, May 28, 2011

Perjalanan..

Norseman..

dari Perth, kami bertolak pagi Khamis 8pagi. bawak 1000 km dan singgah tidur di satu tempat. Esok lepas subuh bertolak lagi dan singgah mana-mana yang ada disekitar tempat yang kami lalu. Malamnya singgah tidur di kabin. Leepas subuh jalan lagi... Letih ler...

Dalam perjalanan tu, kami singgah satu tempat.. banyak tempat ler sebenarnya.. :-)
Ada satu tu nama dia Norseman, dekat dengan bandar dia, ada satu tempat menarik dipanggil Pioneer Village, di mana banyak rumah2 lama dipindahkan ke dalam tempat tu. Jadi perkampungan di tahun 1830an-1990an.. Menarik sangat pada pandangan saya..


Ini depan tempat tu..

Ini kat mana yer.. saya pun dah lupa dah nama tempat2 ni.. hehe..
ada ketepi lama tahun 1850an, so kami berenti ambik gambar..


Ni dalam Kg Pioneer tu, ada pejabat Peguam.. agaknya Peguam Negara ler kot.. hehe...Saya dengan Aisyah tunjukkan ya.. SOLICITOR..


Ni dalam pejabat Solicitor di tahun 1830an.. ada meja, mesin taip yang sangat lama dan buku-buku undang-undang..Saya ler solicitor tu... 'Yes Sir, anything I can help.. Please let me know, I will fight for you in court'.. hehe..


Ini dalam rumah antara yang awal sampai di Australia. Dia tulis tuan punyanya berhijrah dari England dan menetap di Australia. Barang2 lama semuanya diletak tak berusik..
Yang usiknya sapa? Tu.... Makcik Aisyah tengah jerang air..hehe..