Tuesday, February 7, 2012

Kerja dan Repair Kete

Kerja dan Kete..

Saya nak kupas kisah yang saya masukkan beberapa hari lepas, tapi keadaan kurang mengizinkan. Saya sekarang sangat sibuk sebab nak siapkan chapter 3 dan 4. Insya Allah saya berdoa dan berazam untuk menamatkan perjalanan ibadah ilmu saya ini. Semoga ALlah izinkan saya habis PhD ini. ameen..

Setiap kali buat kerja, saya tidak pernah lekang dari membaca doa ini..
Semoga simpati Allah akan dicurahkan untuk saya dan semua yang berhajat.

"Wahai Allah,
dalam setiap urusan kami,
urusan dunia dan juga urusan akhirat,
tidak ada yang boleh memudahkannya melainkan Engkau Wahai Tuhan.
Tolnglah kami yang lemah ini..
Mudahkanlah wahai Allah semua  urusan kami..
Mudahkanlah Ya Tuhan..
Mudahkan Ya Rahman..

ameen.

Ya Rabb,
La sahla illa ma ja'al tahu sahla,
sahhillana umurana ya Rahman..
sahhillana umurana ya Rahim..

_______


Kete...

Sementara tu, hari ni saya ke Toyota Garry McMillon Service kat Preston nak repair kete..
Adoii punya ler mahal, hari ni saja saya kena caj AUD820... 
terkedu saya....
mahalnyer...

Bayarlah juga sebab keselamatan diri amat perlu diutamakan..
Selamat di Jalanraya adalah satu perkara penting perlu diutamakan, yang lain kita serahkan pada Dia, tuan punya nyawa dan hidup kita.....