Tuesday, February 28, 2012

Australia - dan pikir.

Kevin Rudd Kalah...Pikir..

Seperti yang saya pikir semalam, Kevin Rudd kalah..
Kesian dia.. dia dikalahkan oleh Julia Gillard.
Tapi saya kagum dengan ucapan Kevin Rudd tadi..
"Saya Kevin, saya tidak mempunyai rasa marah kepada mereka yang mengutuk saya. Caucus sudah memberikan keputusan dan saya terima dengan hati yang bulat!.."

Anda pikir agaknya akan sampai tak satu hari di Malaysia rakyatnya diberi peluang buat poll macam ni,
Who do you want to be your PM?
A or B?
dan rakyat marhain macam saya dan anda semua boleh join poll..
agak-agak lah, akan sampai tak saat macam ni ke negara kita?

Saya pikir tak akan sampai ..
Negara Australia sudah jauh ke depan berbanding dengan kita..

Anda rasa macam mana?

pikir saja..betul tak betul tak pa.. janji pikir..

Pernah tak dengar orang cakap..
"Alaa malas la nak pikir.."

"Buat berat kepala ja pikir.. buat apa pikir pikir.. "

Ini ciri orang tak berjaya..
jangan ada dalam diri kita perangai buruk macam ni..

pikirlah apa-apa sahaja..
sel-sel otak akan berkembang..

pikir pasal negara kita..
pikir pasal rakyat syria..
pikir pasal Ikhwan Muslimin Mesir..
pikir pasal Palestin..

pikir pasal keluarga kita..
pikir kalau kita mati, apa nak jadi pada keluarga kita..
pikir sama ada anak-anak yang kita ada 2, 3, 4, 5 orang apakah ada sedikit harta untuk mereka gunakan jika kita mati mendadak,
pikir apakah ada saham untuk mereka, saham pendidikan, saham rawatan, KWSP dah tulis penama ker, hutang2 yang kita belum bayar, dah dituliskan kat diary ker mana2 ker..
pikir kalau kita mati, anak-anak kita sempat tak kita didik jadi anak soleh yang tolong doakan dan sedekah amalan untuk kita..

pikir dan pikir..
pikirlah apa sahaja..
yang baik-bak kerna aorang yang berpikir sungguh berbeza dengan orang yang tak berpikir..