Wednesday, March 23, 2011

Perjalanan Hidup..

Kesibukan..

Alhamdulillah saya bersyukur pada Allah atas semua nikmat yang diberikan. ALlah pemilik semua perkara. Perjalanan saya, Aisyah dan Abah berubah-ubah atas ketentuan dan kebenaranNya.

Perjalanan kami..

Saya balik sini terus balik KB (as in the earlier entry). Lepas 4 hari saya balik ke KL, dan stay di Bangi di rumah my parents in law. bersilih ganti tidur merata-rata di rumah my eldest di Sek 19 Shah Alam dengan rumah eldest brother my husband di Bukit Jelutong, Shah ALam.

16 Mac- ke UIA interview dua orang.
18 Mac- saya ke Putrajaya, Mahkamah Syariah, interview Hakim Syariah di sana.
20 Mac- saya attend bengkel 3 jam anjuran PTS di Wangsa Maju. Puan Ainon orang besar PTS buat workshop mengenai menjadi penterjemah buku-buku PTS dari bahasa lain ke bahasa Malaysia.. dan saya berminat. Saya ke sana, banyak yang dapat dipelajari, membuka minda saya dan saya bmenanam hasrat untuk menjadi penterjemah buku2 kreatif ke BM secara part time selepas saya berjaya habis PhD ini. insya ALlah... Saya ingin meneruskan legasi para ulama', meninggalkan bahan bercetak sebagai bacaan dan sedekaj jariah untuk generasi akan datang. Seperti ulama'2 besar yang meninggalkan kita ilmu mereka yang begitu berharga dengan buku-buku tulisan mereka yang tidak terbeli walau pun dengan segunung emas. Saya menanam cita-cita untuk melalui perjalanan yang sama. Insya ALlah.. menulis hasil sendiri atau menterjemah hasil orang lain untuk bacaan anak bangsa.

21 Mac- saya ke sekolah swasta mencari tempat untuk Aisyah transit selama kami di Malaysia. MUalnya ke SRI Ayesha di Bangi Baru, tapi nampaknya kurang bersesuaian. Insya LALah akak akan ke ISSA sekolah asalnya di Shah ALam. Say terpaksa melakukannya demi AIsyah tercinta, walaupun perlu berulang alik ke Shah Alam- Bangi. Mulai esok..

22 Mac- hari ini, saya ke Attorney General Chambers di Putrajaya, menemu bual dua orang pegawai. ALhamdulillah sangat informative.. 4 jam berbincang campur menginterview.. Lepas tu saya diajak makan soto di Restoran Warisan dalam Putrajaya.. sedapnya...

24 Mac- saya akan menginterview Legal Advisor Sisters in islam (NGO yang controversy), saya perlu melakukannya untuk memahami perjuangan mereka, apatah lagi ada berkaitan dengan kajian PhD saya.

25 Mac- saya akan ke JAKESS, menemu bual dua orang hakim Mahkamah Tinggi Syariah Selangor.

28 Mac- saya akan ke Putrajaya lagi untuk menemu bual seorang pegawai lain.

5-6 April- saya dibenarkan dan dijemput menghadiri Konvensyen tertutup Tenaga Pakar di IKIM menegnai Transformasi Undang2 Syariah di malaysia.

7 April- saya dibenarkan dan dijemput menghadiri bengkel tenaga pakar Biro Bantuan Keluarga (BSK) oleh Dr Naem JKSM.

Selepasnya.... saya akan menemubual beberapa orang yang sangat sibuk..

Then selesailah field work saya..


.