Tuesday, September 24, 2013

Working paper- conference

Pendidikan sekolah..

Saya sekarang tersangat concern mengenai pendidikan sekolah rendah. Rasa macam terganggu sangat minda dan jiwa saya.. Saya berdoa agar sistem pendidikan akan berubah menjadi lebih baik..

Kerana telah beberapa bulan semenjak balik Mesia saya selalu bercakap dan memberikan pendapat mengenai pendidikan, akhirnya... saya pun terjun dalam bidang yang berbeza sekarang ini..:-)

Saya adalah orang undang-undang yang ingin terjun ke bidang pendidikan pulak..

Tapi sebenarnya ia masih berkait dengan bidang saya.. kerana saya melihatnya dari sudut pandang hak kanak-kanak dan kebajikan mereka..their best interests and welfare should be considered at all cost. Pendidikan sekolah rendah kita tidak boleh jadi macam sekolah di Singapore, Thailand, China yang penuh stress.. tapi kita mahu ia bersifat mendidik, dan budak2 mendapat tekanan yang minima dengan pendidikan akhlak/nilai murni dibuat dengan murni, diterap secara lembut, bukan dengan deraan, pukulan, rotan, sebat, denda berdiri atas meja dan sebagainya.. Itulah perjuangan saya sekarang..Doakan semoga saya berjaya.. ameen..

Usaha pertama: Saya menulis dalam Malaysian insiders.
Usaha kedua: Saya bercerita tentang pendidikan dalam semua kuliah saya.. saya ingin membina concern di kalangan pelajar saya terhadap kelompongan yang ada.
Usaha ketiga: Saya bergabung dengan pakar-pakar pendidikan membuat kajian dan kertas kerja..
Satu paper akan dibentangkan pada COnference Pendidikan di UIA 23-25 September 2013 ini.
Satu lagi akan dibentangkan dalam Conference Pendidikan di UIA juga pada 23 November 2013 nanti..

Conference Pendidikan di UIA 23-25 September
Sesi Selari IV
Venue A : Conference Room 1
Rabu 25 September 2013
11.00 pagi-1.00 tengah hari


Ideal versus Reality:Empirical Evidences from Senior Teachers’Experiences on the Malaysian School-based Assessment System(SBA)
By: Che Noraini Hashim, Adlina Ariffin, Nurhidayah Hashim
Rabu ini saya akan ke UIA,mendengar Dr Adlina membentang paper kami.