Saturday, October 1, 2011

Tetamu..

Tetamu.

Saya bermain-main dengan design blog dan lepas ding dong saya akhirnya  try buat blog berwajah baru..:-) Hasilnya mulai hari ini, blog ini memakai make up biru dan mempunyai sedikit corak-corak.. Menarik tak? harap ianya menarik dan memberi nafas baru dan semangat baru pada saya dan anda semua yang melawat blog ini... Ceria seceria wajah baru blog ini..

Kisah tetamu, saya menerima tetamu dari Malaysia iaitu Pak Su Mazlan (Pak Su my husband dari Bangi). Kami meraikan dengan membawanya berjalan-jalan ke City dan juga Great Ocean Road. Semasa berjalan-jalan di Swanston Street, saya menunjukkan jalan ke Kedai Swatch, sebab ada satu jam yang saya sangat suka..Tiap kali saya jalan kaki dari Flinders Station melalui Swanston, saya akan stop kat kedai Swatch tersebut dan mengintai jam yang saya suka tersebut. Saya tunjukkan pada Abah (my hubby) dan juga kepada Pak Su, Abah said..'umpp cantik tapi cermin dia nanti calar tak? Umi kena beli yang water proof.. tak payah bukak-bukak...'

Lepas tu Pak Su pulak tambah..'Biar PakSu belikan, hadiah untuk hidayah..takpa murah pun, yang penting ingatan dan value dia.. bila Paksu dah takda, hidayah tengok jam tu, teringat that..ini paksu yang kasi hadiah..'

Seronoknya... 'Terima kasih Pak Su.'

Pada masa yang sama, delegasi dari Jabatan kehakiman Syariah datang ke Melbourne atas urusan rasmi selama dua hari. Saya rasa agak sedih dan terkilan kerana tidak dapat meraikan mereka. Saya mohon maaf kepada Dato' Asri, Ketua Hakim Syarie Perak, Dato' Zainul Rijal, Presiden Peguam Muslim dan lain-lain delegasi hebat kerana saya tidak dapat berjumpa dan meraikan mereka walaupun saya sangat ingin untuk berbuat demikian.