Wednesday, September 15, 2010

Do Not Quit

Adelaide..

Saya sekeluarga di Adelaide sekarang, untuk beberapa hari (Selasa - Jumaat)- berjalan dan menyelesaikan beberapa urusan. Kami bermusafir dan duduk beberapa hari di rumah Wan Satirah. Semalam, kami join jamuan raya postgrad di kawasan Adelaide sini. Esok kami plan berjalan-jalan mencari tempat menarik di sekitar Adelaide ini. Jumaat kami akan balik ke Melbourne. Tadi saya ke Univ South Australia (UniSA) tempat Wan belajar, pusing-pusing melihat persekitaran. UniSA tidak sebesar la Trobe atau Melbourne Uni tapi keadaan sekitarnya cantik pada saya.

Semasa berada di bilik tidur di rumah Wan, saya menggantung tuala saya di tepi dinding. Tetiba saya perasan ada satu poster kecil yang Wan tampal di tepi sudut dinding bilik tetamunya ini. Saya membaca dengan penuh minat, baris demi baris, ayat demi ayat.. Tulisannya sangat baik dan cantik sekali.

Ia bertulis:

DON'T QUIT..

When things go wrong, as they sometimes will
When the road you're trudging seems all uphill
When the funds are low, and the debts are high
And you want to smile, but you have to sigh
When care is pressing you down a bit
Rest if you must, but don't you quit

Life is queer with its twists and turns
As everyone of us sometimes learns
And many a failure turns about
When he might have won had he stuck it out
Don't give up
Though the pace seems slow
You may succeed with another blow

Success is failure turned inside out
The silver tint of the clouds of doubt
And you never can tell how close you are
It may be near when it seems so far

So stick to the fight
When you're hardest hit
It's when things seem worse
that you must not quit..

Don't Quit...

_______________

Dalam perjalanan ini..kita perlu kuat, tabah, melihat dengan positif terhadap hidup ini. Di sebalik rasa ubat yang tak sedap, ia menjanjikan kesihatan untuk kita. insya Allah.
Di sebalik kepahitan ada kemanisan. Jadi, saya dan anda semua yang saya hormati, Never give up!. Don't Quit From the Journey that we have started.. Move on and hold tightly to the rope of Allah..amin..