Thursday, February 11, 2010

Berjalan

Buaian dan terbuai..

I am not a good passenger.. Really! not a good person along the ride..

Dari dulu lagi kalau saya duduk sebelah atau duduk belakang.. saya rasa macam duduk atas buaian.. terbuai-buai-buai dan seterusnya saya akan tidur dengan penuh nyenyak..




Kalau nak saya tak tertidur, kena bagi saya yang bawak kereta..

Barulah mata saya bukak..



Oleh sebab ianya berlaku terlalu kerap sehingga tak terhitung, maka saya dah dapat tahu patternnya..
Saya cuma mampu tahan dalam 15-30 minit saja... lepas tu saya akan terlelap..
(10 minit teruk sangatkan....)

Tadi, kami bawak nenek dan atok pusing-pusing ke King Lake tempat bush fire sebab Atok nak tengok kesan terbakar. Sepanjang jalan, saya tidur jer.. hehe...

Ada lagi satu cara kalo nak saya tak terlelap; kena sembang jangan berenti dgn saya. Kalo brenti jer, mata saya akan kuyu.. hehe..