Thursday, February 4, 2010

Keluarga..

Perjalanan..

Hari ni saya boring la pulak.... jadi saya nak berstory pasal keluarga saya.

Dua hari lepas, saya dah transfer RM850 untuk keluarga saya.
Pecahannya-
Rm 500 tanggungjawab bulanan -wajib untuk Dana keluarga
RM200 hadiah untuk adik saya Aa yang nak bersalin anak kedua minggu depan
RM150 hadiah untuk adik saya Na yang juga nak bersalin- anak sulong minggu depan jugak..

Ho ho hoo... saya akan dapat 2 anak saudara dalam masa yang sama..pecah rekod!

Sebab apa Na dapat siket dari Aa?
sebabnya Aa belum kerja, dia baru balik Indonesia habiskan Ijazah Dakwah dari Univ sana, jadi dapat ler extra RM50.. Jangan jelas yer Na...hehe..


Rasa seronok bila saya dapat email dari adik saya Ree yang jadi Bendahari Dana keluarga kami semalam..

Adik saya ni taiko siket (macamna eja taiko yer.. hehe...)

Emailnya berbunyi..
"Ooo sy ingat mana banyak sgt masuk dana 850 ni. Ingat rezqi dr langit hehe...
Kalu ayah, dia akan kato gi semaye nuh, rezeki tuhe wak turun bwh tikar sejadah. hehe...
Ma sokmo sipe duit bwh sejadah....


Ok nati sy bagi ko Na 150, Aa 200. Duo org tu tengah sengkek tu. Sy baru bercakap tru phone. Kejap lg sy call dia org beritau brite gembira ini. hehe..'

Saya ketawa terkekek-kekek baca email adik ssaya yang brutal ni..hehe...


Expenses Dana bln Feb 2010 adalah...

1) Duit Poket Ma 400
2) Duit poket Ayah 300
3) Bayar Naza Ayah 401
4) Bayar Bil Api Ayah 150
5) Bayar Bil Astro Ayah 67
6) Duit poket Hafiz 50 - sbb tokleh masuk U lg

TOTAL 1368.

Alhamdulillah...
p/s Semua orang yang bekerja wajib masukkan sejumlah wang dalam akaun yang dijaga oleh adik saya Ree. Selepas semua bayar, Ree akan selesaikan expenses sebelum 5hb setiap bulan macam di atas tu. Kalau bulan tu dapat kutipan RM2000, jadi lebihnya akan disimpan. Bulan seterusnya sama macam tu, lebih akan disimpan. Sapa-sapa tak bayar, nanti dapat surat tunjuk sebab dari adik saya Ree ni.. Jangan main-main dengan dia.. brutal...hehehe