Thursday, December 20, 2012

Kenangan...

Perjalanan yang menjadi kenangan... 

Hari terakhir di Melbourne..

Lepas saya serahkan tesis, saya tidak terus balik untuk tidur walaupun badan saya sudah hampir collapse keletihan. Sebabnya hari saya serahkan tesis adalah 30 November hari Jumaat. Dan saya akan balik ke Malaysia (dikehendaki balik untuk bertugas) esoknya, iaitu 1 Dec hari Sabtu, flight jam 1pm. Banyak lagi kerja di Uni yang saya tak sempat buat.


Lepas serahkan tesis, jam 2.30pm, saya ke Law Building semula, selesai solat, saya perlu uruskan serahan semua 16 buah buku yang saya pinjam dari library. Kemudian kemaskan meja tempat saya belajar, buang sampah, ksoongkan drawer, dan macam-macam lagi..Lepas semua selesai, barulah saya balik ke rumah dalam jam 6pm.




 

 Ini kereta saya di Melbourne... YKL 426. Kenangan saya di sana..

Saya drive hari tu.. Dalam perjalanan balik ke rumah, saya hampir terlelap keletihan. Nasib baik saya dapat sembang dengan Adli yang bertanyakan mengenai kisah saya hantar tesis.. jadi bila saya bercakap, mata saya tidaklah tertutup.. Jika tidak, saya tak tahu apa jadi dalam perjalanan tersebut.. Ngantuk yang tak terucap...


Sampai rumah, sembang sekejap dgn kawan2 serumah, makan sekejap....

Saya nak tidur tapi tak boleh tidur..
sebabnya, saya tak kemas barang apa-apa lagi untuk balik. Sebahagian dah diletakkan dalam 6 buah kotak untuk shipping. Tapi sebahagiannya belum bubuh lagi dalam beg. bersepah-sepah bilik saya..

Inilah rumah yang saya duduk di Kingsbury, bersama Sherry dan Elia.. dulu ada Azwan dan Sha, selepas saya keluar dari rumah lama di 1/69, Dumbarton St, Reservoir. Gambar ni saya ambik on the way nak ke airport, sebagai kenangan meninggalkan jejak terakhir dirumah ini. Rumah ini beralamat 1/1 Cash St, Kingsbury 3083 Vic..

_________________

Malamnya ...


 Ini adalah malam terakhir untuk saya di Melbourne..
Saya tak boleh tidur lagi sebab jam 7.30m;m ada study circle dan saya dimintak bagi tazkirah terakhir dalam study circle muslimat, sebelum saya balik for good...Dan saya dengan besar hati memenuhi permintaan kawan2 saya.



.


Kawan-kawan saya berikan saya hadiah .. terima kasih ya..


__________________

Jam 10mlm..
Lepas study circle dan makan2 di rumah Nafisah, saya bersalam2an mohon maaf dgn kawan2 yang baik dengan saya, sepanjang saya berada di Melbourne. Saya balik untuk kemas barang pulak... jam 12 tengah malam, saya dah tak sanggup dah... ALlah.. ngantuknya saya.... terus saya tidur lepas solat Isya'.

Letihnya ya ALlah... selepas beberapa hari yang sangat derita.. ALlahuakbar.. tak tidur badan yang letih, kepala letih, mata letih, semuanya letih....sampai nak bercakap dgn orang pun rasa letih...

________________

HARI LAST....Hari Sabtu 1 December 2012..

Saya sebenarnya punya kelam kabut sebelum balik Mesia hari tu.. rupanya semua baju2 saya dan tudung2 dah masuk kotak.. jadi akhirnya tudung biru ini saja yang menjadi pakaian saya beberapa hari ni.. hehe..

Alhamdulillah... saya balik ke Mesia bersama Kak Hada dan anaknya. Sham, Azwan dan Nor tolong hantar kami ke airport..
Terima kasih semua ya ...

Semoga ada rezeki berjumpa lagi.. di Malaysia kelak.. ameen
 




 Saya dan Sham..








Melbourne yang kutinggalkan....





Dan Malaysia tanah airku... Saya kembali ke tanah air...


Di KLIA...
______________________________

Gambar2 d bawah pula adalah kenangan saya di New Zealand.. 14 hingga 18 Nov 2012


Kenangan di New Zealand..