Wednesday, January 26, 2011

Cheer Up..

Cheer Up Aisyah....





Aisyah dah kurang siket bersedih lepas abah call dan said something to her..
Apa abah cakap yer??

Abah kata, 'Aisyah jagan nangis, Abah balik sekejap je. Nanti Umi nak balik collect data kat Mesia, Abah tunggu Aisyah dan Umi kat airport. Lepas tu kita sama-sama balik Melbourne lepas tu. Aisyah jangan lupa baca buku, hafal surah Sajdah yang abah ajar tu dan pergi teakwondo. Nanti Abah call lagi, kita skype yer..

Akhirnya Aisyah dah ok siket..

Aisyah tanya,'Umi, is it normal to feel sad if we miss someone?'

Umpppp...
Saya pun bagi advice siket..'Memangla kita sedih.. Like Aisyah felt sad after coming back from Sydney, because you missed Mira, Hana, Effa and your friends. Sebab Aisyah happy masa kawan-kawan in Sydney. After sometimes, Aisyah will get used to it. Then masa tu Aisyah akan kurang sedih. Sama lah juga dengan Abah. Sebab Abah baru balik ke Mesia, Aisyah feels sad. After a few days, Aisyah kurang sedih.. insya ALlah..'

'But Aisyah always remember Abah..'

'Yes, it is good, but don't cry. You are a strong girl. So anak yang baik, dia doa kat parents dia.. Aisyah doalah banyak2 yer, bagi Abah sihet, Abah dapat business banyak, Aisyah dapat jumpa Abah, Umi habis PhD.. camtu ler yer..

Then Aisyah nampak semakin kurang ler sedih..

Hari isnin, AIsyah ikut saya ke Melb Uni jugak..sampai jam 5.30pm baru balik. Saya bawa notebook untuk Aisyah guna sementara saya guna komputer Univ. Saya tengah isi borang Ethics untuk balik interview beberapa orang penting untuk tujuan research saya. Semoga cepat diluluskan..

Hari Selasa, saya bawa Aisyah lagi sekali ke Melb Uni. sampai jam 4.30pm baru balik. Then pergi ke BigW sebab Aisyah nak beli hadiah untuk kawannya..

Itu ler siket sebanyak yang terjadi ....

_________________

Cheer up...

Saya terharu dapat lukisan di atas..
Siapakah pelukis yang hebat itu?
Ia adalah student saya Fadhilah, seorang karikatur muda berbakat besar.

Saya ketawa melihat lukisan comel ini.. Aisyah pun ketawa dan gembira..
Thank you ye Fadhilah..
Gambar awak lukis Aisyah naik scooter dulu, Aisyah print dan tampal kat pintu bilik dia, sebelah gambar dia dengan Abah.. kami menghargai kepakaran anda.. teruskan berkarya yer..

To Fadhilah, awak buat ler komik cerita Aisyah .. lukis cantik2 jadikan komik yer.. yang baik boleh jadi contoh... Saya bagi sokongan 100%.. buat yer.. dah siap jual kat saya tau..