Sunday, January 27, 2013

Rindu...



Saya rindukan Melbourne.. rindu sangat-sangat...
Setiap kali saya ke kedai, ke Supermarket, Giant, Tesco, Jaya Jusco dan lain-lain yang berhubung dengan cashier atau pegawai di caounter, bila mereka masam, tidak friendly, tiada bahawa manis meraikan kita sebagai orang yang dilayan.. ingatan saya terus ke Melbourne... saya rindukan Melbourne...

Nilai peramah dan meraikan pelanggan membuatkan saya melihat, seperti kata-kata ulama silam, (lebih kurang bermksud):
 "Aku melihat Islam di Barat...
aku tidak melihat Islam di Timur.. 
Islam terhijab kerana penganutnya..."
Saya rindukan Melbourne..

Nilai peramah, pembersih, selamat dan terjaga adalah nilai Islam.. tapi nilai itu banyak berada di sana, sedangkan kita yang Islam, nilai Islam kurang kita gengami.. Alangkah sedihnya...
Saya rindukan Melbourne..


Duhai Melbourne..
rindu sungguh saya kepada mu... 



Ini tesis saya... saya masih menunggu result dari examiners.. Semoga Allah izinkan saya berjaya dengan baik.. ameen

Ini kad saya... kenangan terindah yang ada dalam hidup saya..
Valid until 29 Feb 2012. Tapi saya dapat extend until 30 November 2012 tapi tak diubah di kad tersebut..