Sunday, March 18, 2012

Hilang..

Diam..

Selepas Rudd kalah, dia terus senyap dan hilang dari pandangan mata umum. TV dah tak cari dia lagi, bila Queensland banjir, Premiernya bagi pandangan macam-macam, tapi Rudd tidak juga ada dalam TV. Terus hilang.. kesian dia..

Sepertimana hilangnya Kevin Rudd dari public, begitu jugala hilangnya tuan punya blog ni..hehe..

Saya dikunjungi ahli keluarga saya yangs aya sayang, Aisyah dan Abah dan kami semua berusaha untuk melihat kebesaran Allah dengan keluar berjalan-jalan sementara masih ada rezeki berada di Australia.

Kami ke Tasmania selama seminggu, Alhamdulillah puji syukur pada ALlah atas keizinanNya,  kami melihat betapa besarnya kuasa Allah menjadikan alam ini, menjadikan kecantikan yang begini indah. Tasmania sangat cantik. Syukur pada Allah..kerana memberikan keizinan kepada saya dan keluarga mencapai apa yang lama kami hasratkan..

Selepas selesai musafir, mereka kembali semula ke Malaysia dan saya tinggal sendirian di sini.
Saya perlu memecut perjalanan ini selaju yang terdaya. Saya bekerja dan bekerja, berada di meja tulis untuk menulis tesis ini hampir 15 jam sehari. Letihnya...

Pada masa yang sama, kisah Syria sangat meruntun hati kita,
Kenapa orang islam semakin hari semakin tidak keruan.
Apakah dunia ini akan berakhir dalam sedetik masa lagi, kerana Nabi bersabda, tanda akhir kiamat apabila umat Islam berperang sesama sendiri, di dunia timur melarat dari satu ke satu tempat.. Ya ALlah, hanya Engkau yang maha tahu..

Tapi, walaupun kiamat akan berlaku sedetik lagi, tugasan yang kita lakukan perlu kita habiskan.
Kata Nabi, 'Andai kiamat berlaku, tetapi di tanganmu ada sebiji kurma (untuk ditanam di tanah), maka hendaklah kamu habiskan tugasan tersebut..'

Wahai Allah, bantulah saya untuk menamatkan tugasan PhD  ini..
Walau apa terjadi, selagi ada hayat dan kudrat, saya akan menamatkannya.. insya ALlah..
Amin ya Rabbal a'lamin..