Sunday, April 4, 2010

Perjalanan..

Jumaat 2 April

Kampung tempat saya duduk sekarang ini, sepanjang permusafiran kami di bumi Down Under mengadakan majlis perhimpunan dan makan-makan bersama La Trobe Association MSA pada hari Jumaat 2 April. Kami sekeluarga datang. Alhamdulillah ramai yang hadir memeriahkan. hari ni saya tak bawak makanan, tapi saya bawak 3 kilogram ayam yang saya buat BBQ, bakar kat oven kat rumah.. Tu paling mudah, senang dan sangat ler sedap...habis cepat... hehe..

Khamis 1 April
Malamnya Study Circle kaum lelaki dibuat di rumah Hana-jam 7pagi-9mlam. Saya di pejabat dengan Sham siapkan paper ASLI. Lepas habis kerja, jam 8.30 mlm, saya dan Sham ke rumah Hana -kawan Aisyah(Mamanya Ja, Ayahnya Hamdan). Kita orang makan ler apa lagi.. lapar like a crocodile... hehe...Lepas makan, Aisyah tak balik rumah, sleepover kat rumah Hana..
Seronok melompat-lompat ler main Hana dan Aisyah dan Iman tu..

Maknanya, Pagi Jumaat makan-makan tu, saya dan Abah jemput budak-budak tiga orang dari rumah Hana ke BUndoora Park. Lepas makan-makan Bundoora, kami ke rumah Hana semula. Aisyah dan Iman dan Hana masih tak puas main, jadi sleepover lagi hari ni. Maknanya Aisyah, Hana dan Iman ni bergembira sakan-sakan sebab dapat sleepover 2 hari..

Sabtu 3 April

Pagi Sabtu jam 10pg kami tiga keluarga berjalan-jalan pulak ke Geelong..

Di Geelong, kami visit Museum Ford, then Museum Wool, lepas tu ke Water front bagi budak-budak ni mandi...
Gembira ler semua orang.. especially tiga orang princesses tu..
Kami solat jama' di Masjid Warribee..
Balik rumah jam 9mlm

Di bawah gambar Bundoora Park...


Gambar copy dari facebook Azizi. Hari tu kami terlupa bawak kamera, so semua copy paste dari facebook orang..{upsss cite pasal facebook ni, hari tu saya tutup facebook saya sebab letih banyak sangat nak reply add add add... letih rasa.. hehehe..tapi sebab ramai tanya, napa tak boleh tag gambar, kak dayah dah tutup facebook ker?? so saya bukak kembali sebab nak tag dan copy gambar2 ni..gitu ler adanye...harap maklum.. hehehe..}

Ini sapa lak ni? Oooo tiga dara pingitan... hehe... Sham, Suzana dan saya ler tu...

Ni bila lak gambar saya diambik ni.. isy isy...