Friday, April 30, 2010

Hasil Tangan Abah..

Family..

Sekarang ada Aisyah dan saya saja di rumah. Abah dah balik Mesia beberapa hari lepas. Semenntara beberapa hari ini, saya meneruskan perjalanan PhD seperti biasa..Pencapaian terkini adalah, bibliografy saya dalam ENDNOTEX3 dah selesai setakat ini, 290 bahan. Alhamdulillah dan AGLC saya berjalan dengan baik.

1-Saya masih di La Trobe. Berpindah bilik lagi di saat-saat kecedaraan ini.. [hehe..] bilik saya di Law School is going to have a beautiful renovation. Katanya nak letak carpet baru, letak rak buku baru, letak meja baru dan semuanya baru.. We have to make the room empty. So barang-barang saya masuk dua kotak dan di letak di bilik stor. Sekarang saya got a new room di Martin Building (transit). Sebilik dengan seorang pelajar dari Vietnam, sorang dari Bangladesh (2 males), Sandra dari Canada dan saya sorang lagi- total is four. Semalam saya baru kenal DUY dari Vietnam, tak pernah kenal sebelum ni. Namanya dibaca DUWI. Baik orangnya tapi suara dia besar dan kuat. hehe... Semalam saya bersembang sambil cerita pasal keluarga, buku-buku, EndNoteX3 dan lain-lain, tiba-tiba bilik kena ketuk dari sebelah... Upsss... kuat sangat ker.. ada orang marah.. kena diam.. syyyyy...

2-Semalam, saya berjumpa dengan LAS Staff, cek English Bab 1 saya, alhamdulillah selesai separuh. Next week saya akan jumpa sekali lagi. Sekarang saya tengah menulis Bab 2 dan bab 3. Saya perlu jalan terus.....jangan stop...

3-Abah dah balik Mesia. Saya dan Aisyah kembali sunyi. Jadual hantar dan jemput Aisyah dari sekolah perlu saya ambik kembali. Begitu juga hantar Aisyah ke Teakwondo. Kelam kabut juga, tapi manageable.. Alhamdulillah..

4-Hasil tangan Abah.. Saya terima youtube ini dari Abah pagi tadi. Dia kata, malam tadi dia buat benda ni.. tanda ingatan kami sekeluarga..
Semoga perjalanan berbaki di bumi Kangkaroo akan diberkati Allah. Semoga saya dapat buat PhD dan berjaya nanti dalam tempoh diberi.
Saya akan berusaha.. sekeras yang terdaya..
insya Allah..

Jom kita tengok...

(p/s Ada dua orang kanak-kanak comel dalam youtube ni, sorang tu Aisyah.. sorang lagi nama dia Aliya, masa kita orang naik boat jelajah Yarra River dulu..)