Sunday, January 27, 2008

Balik Rumah- Home Sweet Home

Aaahhhh... seronoknya Bengkel dah habis..


Alhamdulillah bengkel telah selesai, sempurna dijalankan dengan majlis penutup pada jam 1 pm tadi. Sepanjang bengkel, walaupun letih tapi semuanya berjalan dengan sangat lancar penuh keriangan..

Aku paling banyak ketawa sebab duduk dalam kumpulan bersama Ustaz Ezani, pakar Ekonomi yang sangat kelakar, Prof Madya Ghazali yang kami semua panggil Ayah Li pun kelakar tapi bersahaja memberi nasihat seumpama seorang ayah. Semuanya sangat kelakar dengan gaya masing-masing, Dr Dani, Dr Azam, Dr Fisol, Dr Hassan, Dr Asiah, PM Asma', Kak Zu, Kak Baterah dll... semuanya suka buat joke dan aku adalah tukang ketawa.. kukik kukik ketawa... adoii.. sakit perut2 ketawa.. Tapi bagus bangat kerana tugasan membuat plan strategic yang sangat berat menjadi sangat mudah dan tidak tension...

Akhirnya selepas selesai semua kami akan balik semula ke Shah Alam... Wahhh tak sabarnya nak balik......Lepas pergi lunch, semua naik ke bilik untuk solat zuhur dan kami semua telah keluar meninggalkan Bayu Beach Resort pada jam 2.20pm.

Pemandu bas UiTM yang bawa kami ni sangat efficient..Terer betol..
Bayangkanlah, kita bertolak dari PD jam 2.25pm, sebab letih sangat semua orang takde sembang dalam bas, semua tertidur keletihan termasuklah aku sendiri.. Sedar-sedar bas dah masuk tol Batu 3..Bila aku tengok jam, baru jam 3.00 pm... 'Betul ker jam aku ni? takkan 40 minit dah sampai Shah Alam?' Rupanya betul...semua orang terkejut... hehe..
Bagusnya Pakcik bas ni bawak laju, Alhamdulillah semuanya selamat sampai dengan sejahtera dan gembira..

Abah dan Aisyah dah siap tunggu Umi depan Kolej Seroja.. Aisyah begitu gembira Umi dah balik.. Umi juga rasa sangat seronok dapat jumpa Aisyah dan Abah...

Esok kerja?????
Oh no... letih belum lagi habis...
tapi tugasan demi tugasan menanti di hadapan..


Doaku; Semoga Allah memberikan kesihatan yang baik kepadaku, sihat tubuh badan, fizikal yang sihat dan minda serta spritual yang kuat untuk meneruskan tugas-tugas yang mulia ini..Semoga semua urusanku dipermudahkan Allah...amin..